Skip to content

PRAVIDLA

1. ZÁVOD 07.07.2024

2. ZÁVOD 11.08.2024

3. ZÁVOD 29.09.2024

4. ZÁVOD 27.10.2024

5. ZÁVOD 17.11.2024

  • Polygon LIBROS, Palackého 1114, 702 00 Moravská Ostrava a Přívoz

  •        Motorsport Kozlovice-Koprcup z.s.

  • Ředitel závodů: David Škodík tel: +420 737 960 093

    Organizační manažer: Michaela Pavlády +420 605 576 428

    Zástupce organizačního manažera: Martina Bajerová

    Technický komisař: Zdeněk Fojtík
    Hlavní časoměřič: Jakub Škodík

    Zástupce časoměřiče: Dominik Supik

    Zástupce časoměřiče: Radek Šplíchal

    Email: info@koprcup.cz

  • 7:00 Příjezd 

    8:00 Registrace a přejímka vozidel

    9:00 Rozprava s jezdci

    9:30 Start

    15:00 Vyhlášení vítězů

    15:30 Konec závodů

    *časy jsou uvedeny orientačně

     

    Důležité informace:

    Snídaně: Výdej od 8:00 do 10:00 (v ceně startovného)

     

    Obědy: Výdej od 11:00 do 14:00

třída do 1400 cm3

třída do 1600 cm3

třída do 2000 cm3

třída nad 2000 cm3

třída 4×4

třída Sériové vozy do 1600 cm3

třída Sériové vozy do 2000 cm3

třída Sériové vozy nad 2000 cm3

třída LADIES

třída JUNIOŘI

 

*Pokud nebudou registrováni alespoň 3 závodníci v každé třidě, daná třída se ruší pro konkrétní závod a závodník se automaticky přesune do jiné třídy.

 

Pravidla pro třídu Sériové vozy

§  Vozidlo musí být sériové, bez jakýchkoliv úprav na:

        Motoru

        Sání

        Výfuku

§  Karoserie musí být sériová:

        Odlehčování karoserie je zakázané

        Laminátové díly jsou zakázané

§  Interiér:

        Povolená je výměna předních sedadel za sportovní

        Povolená je výměna pásů za sportovní

        Demontáž zadních sedaček je povolena

        Žádné další úpravy nejsou povoleny

§  Podvozek musí být sériový

§  Brzdy musí být sériové, bez úprav

        Hydraulická ruční brzda je zakázaná.

§  Pneumatiky musí být sériové:

        Semisticky a slicky nejsou povoleny

 

*Vozidla musí být v takovém stavu, aby legálně prošla STK

 

Přepočet objemu motorů

U motoru přeplňovaných se přepočet provádí podle vzorce, kde platí:

 

V = Vz x K

 

V = objem motoru přepočtený, (údaj pro zařazení do třídy);

Vz = nominální objem motoru uvedený v technickém průkazu vozidla

K = 1,7 koeficient pro zážehový motor (benzínový) s přeplňováním (turbodmychadlo, mechanické dmychadlo Roots, „G“ nebo Comprex)

K = 0,7 koeficient pro vznětový (naftový) motor bez turba

K = 1,5 koeficient pro vznětový motor (naftový) s přeplňováním (turbodmychadlo)

 

Příklad: SUBARU Impreza WRX 1.994 cm3 x 1,7 = 3.389,8 cm3

 

o   Vozy s Wankelovými motory jsou vždy ve vyšší objemové třídě.

o   Pneumatiky jsou pro všechny třídy libovolné. Pneumatiky s hroty jsou zakázány.

o   Všechny vozy 4×4 jsou v jedné skupině (sériové i závodní)

        Registrační formulář vyplňte na webu www.koprcup.cz.

        Registrované startovní číslo vozidla je vázáno na telefonní číslo závodníka. Platí tedy, že závodník má své startovací číslo po celou sezónu a během sezóny není možné jej změnit.

        Uzávěrka registrace je vždy den před závodem.

        Pokud bude přihlášeno méně než 25 účastníků, pořadatel si vyhrazuje právo zrušit vypsaný závod.

        Je nutné provést registraci včas. Na pozdější registrace nebude brán zřetel, stejně tak není možné z organizačních a časových důvodů vytvořit registraci v den konání závodu.

        Po vyplnění registrace se zasílá automatický e-mail s výzvou k platbě.

        Platba se hradí pouze předem a bankovním převodem:

        Bankovní účet: 5603577389/0800 (do zprávy pro příjemce uveďte jméno a příjmení závodníka)

        Platba musí být provedena nejpozději týden před konáním závodů.

        Platba hotově na místě není možná.

        Pokud závodník neuhradí startovné jeho registrace bude neplatná!

        Jezdec starší 18 let může startovat na závodech.

        Mladší jezdci musí být doprovázeni zákonným zástupcem, který přebírá veškerou zodpovědnost za účast jezdce na závodě.

        Jezdec může startovat maximálně na dvou vozidlech.

        Každé vozidlo musí mít řádně připevněné startovní číslo na zadních a bočních oknech.

        Startovní čísla jsou platná po celou sezonu.

        Účast na administrativní přejímce, technické přejímce a rozpravě s jezdci je povinná.

        Jezdci se řadí do přípravného prostoru podle rozpisu pořadatele.

        Na trati musí jezdec jednat tak, aby neohrozil ostatní účastníky ani pořadatele.

        Jezdec nesmí být pod vlivem alkoholu, omamných látek nebo léků ovlivňujících schopnost řídit.

        V depu je povolena jízda pouze rychlostí nepřesahující rychlost chůze.

        V depu je zakázáno gumování pneumatik a ohrožování ostatních účastníků, mechaniků a diváků.

        Při poruše vozidla je jezdec povinen odstavit vůz na bezpečném místě a následovat pokyny pořadatele.

        Jízda v protisměru je přísně zakázána a je důvodem k okamžitému vyloučení.

        Po průjezdu cílem jezdec opustí trať po předepsané trase a vrátí se do depa.

        Start i cíl jsou letmé.

        Všichni účastníci musí mít nasazenou a řádně připevněnou přilbu a být připoutáni bezpečnostními pásy.

        Vozidla musí mít zavřená boční okna a žádné volně umístěné předměty.

        Před startem je nutné podepsat čestné prohlášení o zodpovědnosti, které je k dispozici u pořadatele.

  •         Řidičský průkaz (výjimku může udělit pořadatel na základě žádosti).

            Použití bezpečnostních pásů a ochranné přilby.

            Hasicí přístroj pevně uchycen ve vozidle.

            Všechna závodní auta budou stát na plachtě, celtě nebo baneru

            Všechna auta mohou startovat bez rámu a musí být plně funkční

            WARM ZÓNA slouží pouze pro zahřátí a dochlazování

            Vozíky budou ručně dotlačeny na travnatou plochu

            Depo musí být vždy průjezdné

  •         Nerespektování pokynů pořadatelů.

            Nezaplacení startovného.

            Jízda ohrožující ostatní účastníky nebo pořadatele.

            Vozidlo překračuje hlukové limity (96 dB)

        Jezdci a členové doprovodu se zúčastňují závodu na vlastní nebezpečí.

        Účastníci odpovídají za veškeré škody pořadateli a třetím osobám.

        Doporučuje se uzavřít smlouvu o pojištění odpovědnosti za škodu.

        Doporučuje se uzavřít smlouvu o úrazovém pojištění jezdce.

        Účastí na závodu se jezdec vzdává žádosti o náhradu škody při nehodě.

        Pro spolujezdce je podmínkou povolení vjezdu na okruh prohlášení o zbavení odpovědnosti

        Protest se podává u ředitele závodu, a to po skončení závodu max 15minut po vyvěšení výsledkové listiny, která bude umístěna v hlavní budově.

        Protesty proti objemu motoru a nepovoleným úpravám vozu nejsou povoleny. 

V každé třídě i v absolutním pořadí i pořadí 2WD:

1. místo 20 bodů

2. místo 17 bodů

3. místo 14 bodů

4. místo 12 bodů

5. místo 11 bodů

6. místo 10 bodů

7. místo 9 bodů

8. místo 8 bodů

9. místo 7 bodů

10. místo 6 bodů

11. místo 5 bodů

12. místo 4 body

13. místo 3 body

14. místo 2 body

15. místo 1 bod

 

        Do celkového pořadí se započítává 5 nejlepších umístění.

        V případě rovnosti bodů ze sedmi závodů, rozhoduje lepší umístění v některém z nich.

        V případě rovnosti umístění rozhoduje výsledek posledního závodu.

Závod – První tři v každé třídě obdrží pohár.

Sezona – První tři v každé třídě a v absolutním pořadí obdrží pohár.